Soylu Şikayetçi Olmuş: Muhalif Kanallara Sedat Peker Cezası

RTÜK, Halk TV ve KRT’ye Sedat Peker’in açıklamalarının tartışılması nedeniyle para cezası kesti. RTÜK’ün CHP’li Üyesi İlhan Taşçı, cezaların İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun “eleştiri hududu ötesinde küçük düşürüldüğü” gerekçesiyle verildiğini söyledi. 

Yüzde 3 para cezası

RTÜK’ün CHP’li Üyesi İlhan Taşçı, Halk TV ve KRT’ye cürüm örgütü önderi Sedat Peker’in açıklamalarının tartışılmasının akabinde İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun şikayetiyle ceza kesildiğini açıkladı. Taşcı, toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımda şunları yazdı:

‘Sedat Peker’in açıklamalarının tartışılmasından rahatsız olan Süleyman Soylu’nun şikayeti üzerine RTÜK rapor düzenledi; Halk TV ve KRT’ye %3 para cezası kesildi. Halbuki cezalandırılan yayınlarda Peker’in tezlerinin araştırılmaması, soruşturulmaması eleştiriliyor. RTÜK cezasını Sedat Peker’in açıklamalarının değerlendirildiği programlarda İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun “eleştiri hududu ötesinde küçük düşürüldüğü” münasebetine dayandırdı. Kararlar oy çokluğuyla alındı. Karara Sayın Konuralp ile birlikte karşı oy kullandık.’

Kongar ve Yanardağ’ın açıklamaları nedeniyle TELE 1’e ceza

RTÜK Üst Heyet Üyesi Okan Konuralp ise RTÜK’ün TELE1 Genel Yayın Direktörü Merdan Yanardağ ve Prof. Dr. Emre Kongar’ın “18 Dakika’ isimli programda Başakşehir’de 6 bayanın erkek şiddetine uğramasına ait açıklamaları sebebiyle TELE1’e de para cezası kesildiğini duyurdu. Konuralp ayrıyeten Halk TV’nin Peker cezası dışında, Jandarma Genel Komutanlığı’nın ‘Van Başkale’ şikayetinden ötürü ikinci bir para cezası aldığını belirtti.

Konuralp, toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımda ‘İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun avukatlarının şikâyetlerini dikkate alan RTÜK, HALK TV ve KRT’ye para cezası verdi. HALK TV, Jandarma Genel Komutanlığı’nın “Van Başkale” şikâyetine istinaden de ikinci bir para cezasının muhatabı oldu. RTÜK, E. Kongar ve M. Yanardağ’ın İstanbul Bahçeşehir’de 6 bayanın maruz kaldığı erkek şiddetine ait yorumları nedeniyle, TELE1’i de cezalandırdı. Üç kanal için verilen dört başka para cezası kararı oy çokluğuyla alındı; kararlara Sayın Taşçı’yla birlikte karşı oy kullandık’ dedi.